V 1. Наведи приклади екосистем. 2. Яку роль в екосистемі виконують рослини? 3. Яку роль виконують гриби і бактерії в екосистемі? 4. Як взаємопов'язані рослини, тварини, гриби і бактерії в екосистемі? ? 1. Від чого залежить стійкість (стабільність) існування екосистеми? 2. Чи могла б екосистема існувати без грибів та бактерій? 3. Наведи приклади екосистем із різними екологічними групами рослин. Підготуйтеся до уроку «Охорона природи». 1. Назвіть рідкісні рослини вашої місцевості, пам'ятки природи, з'ясуйте причини зникнення рослин. 2. Складіть листівку (підготуйте газету, напишіть маніфест на захист зникаючих рослин тощо); напишіть промову від імені рослини зникаючого виду. 3. Підготуйте результати виконаних проектів, виставку фотографій, придумайте для неї назву, наприклад, «Наша природоохоронна робота». Для допитливих Образ природи семикласника Змоделюйте свій образ природи, використавши структурно-логічні схеми та зразок ядра образу природи (мал. 121 ). Зробіть його якомога привабливішим, ілюструйте. Розгляньте мал. 121. У його центрі лебідь як символ симетрії, збереження, вічної любові і вірності. Так семикласниця уявляє собі світ. Цей символ ви бачите на обкладинці цього підручника і попередніх, зокрема природознавства для 5-6 класів. Під час виставки проектів кожен із вас буде захищати свій образ природи, свої переконання. Зверніть увагу, що «образ природи» ілюструє інтеграцію знань - обґрунтування їх і об'єднання на основі найбільш загальних закономірностей природи. Спробуйте довести, що трьох указаних на схемі закономірностей вам достатньо, щоб розкрити найглибші і найширші взаємозв'язки у природі і тим довести її цілісність та водночас справедливість своєї думки. Не забудьте на захист проектів запросити своїх рідних, близьких людей. ![]() ![]() ![]()
|