Прилади і матеріали: кімнатні рослини в стані цвітіння (фіалка узамбарська, традесканція, бегонія), гербарні зразки квіток верби, берези, тюльпана, шипшини, моделі квіток. Хід роботи 1. Розгляньте модель квітки, гербарні зразки квіток та мал. 45. Знайдіть квітконіжку, квітколоже, оцвітину, тичинки та маточку. 2. Знайдіть квітки з подвійною оцвітиною. Яке значення має колір квітки для рослини? Поміркуйте. 3. Спробуйте визначити кількість тичинок і маточок у квітках запропонованих рослин. Яку роль у житті рослини виконують тичинки і маточки? 4. Знайдіть маточку на моделі квітки. З яких структурних елементів вона складається? Яку функцію виконує маточка? 5. Спробуйте знайти серед гербарних зразків квітки одностатеві (маточкові і тичинкові) та двостатеві. Поміркуйте, чому у природі виникли такі типи квіток? У чому їх особливість? 6. Розгляньте за допомогою лупи будову тичинки. Знайдіть пиляк. Розгляньте під мікроскопом пилкові зерна однієї із запропонованих квіток. 7. Замалюйте будову квітки, зробіть підписи до малюнка. 8. Зробіть висновок про зв'язок будови квітки з виконуваними функціями. Квітка — це генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження. Квітка складається з квітконіжки, квітколожа, чашолистків і пелюсток. Основними частинами квітки є маточка і тичинки. Залежно від будови квітки рослини поділяються на однодомні та дводомні, а квітки — на одностатеві та двостатеві. ^ 1. Що таке квітка? 2. З яких частин складається квітка? 3. Яке значення у квітці відіграє оцвітина та які частини квітки її утворюють? 4. Яка будова маточки? 5. Чому маточка і тичинки є головними елементами квітки? 6. Назви рослини, які мають одностатеві та двостатеві квітки.
|