Хід роботи 1. Розгляньте кореневі системи запропонованих вам різних рослин. Назвіть рослини, яким вони належать. Визначте, де в кореневій системі розміщені головний, бічні та додаткові корені. 2. Визначте, у яких із наявних рослин мичкувата і стрижнева кореневі системи. Розділіть рослини за типами кореневих систем. 3. Розгляньте видозміни коренів і назвіть рослини, яким вони належать. Укажіть функції кожної видозміни кореня. 4. Знайдіть на видозмінених коренях головний та бічні корені. 5. Намалюйте в зошиті будову кореневої системи рослини. 6. Зробіть висновок про будову кореня, типи кореневих систем та видозміни коренів. Корінь - вегетативний орган, який закріплює рослину в ґрунті, поглинає і транспортує воду з розчиненими в ній мінеральними речовинами. Усі корені однієї рослини утворюють кореневу систему, яка буває стрижневою або мичкуватою. Видозмінами кореня є коренеплоди, кореневі бульби, повітряні корені, дихальні корені, корені-присоски та корені-причіпки. 1. Які функції виконує корінь? 2. Охарактеризуй кореневу систему рослини (мал. 18). 3. Які є типи кореневих систем? Наведи приклади. 4. Які ти знаєш видозміни кореня? Наведи приклади. 5. Чому виникають видозміни коренів та яка їх роль у життєдіяльності рослини? 6. Яку додаткову функцію виконують дихальні корені? 7. Як людина використовує видозміни коренів? ? 1. Поясни, чому видозміни коренів (коренеплоди, кореневі бульби) мають переважно трав'янисті рослини? 2. Доведи, що наявність у рослини видозмін кореня є пристосувальною властивістю. Підготуйтеся до лабораторної роботи № 3. Проростіть насіння пшениці, гороху та квасолі.
|