3. Розгляньте на коренях за допомогою лупи кореневі волоски. Яку функцію вони здійснюють? 4. Обережно вийміть із ґрунту проросток пшениці. Розгляньте, які зони кореня вкриті ґрунтом, що прилип до нього. Як називається зона, вкрита ґрунтом? 5. Покладіть корінь будь-якого проростка на предметне скло в краплину води, підфарбовану чорнилом. Спостерігайте за допомогою мікроскопа зміни, що відбуваються в клітинах всисної і провідної зон. Прослідкуйте за рухом зафарбованої води по кореню. 6. Замалюйте внутрішню будову кореня та позначте складові частини. 7. Зробіть висновок про зв'язок внутрішньої будови кореня з його функціями. Корінь — вегетативний орган, який закріплює рослину в ґрунті, поглинає і транспортує воду з розчиненими в ній мінеральними речовинами. Усі корені однієї рослини утворюють кореневу систему, яка буває стрижневою або мичкуватою. Клітини різних ділянок кореня утворюють зони кореня: зону поділу, зону розтягування, всисну та провідну зони. Верхівка кореня вкрита кореневим чохликом. 1. Яка внутрішня будова кореня? 2. Які зони має корінь? Яке їх значення? 3. Чому при висаджуванні розсади в ґрунт її пікірують -відщипують верхівку кореня молодих рослин? 4. Поясни взаємозв'язок між зонами кореня. ? 1. Чому рослина при пошкодженні кореня може загинути? 2. Як правильно поливати кімнатні рослини, щоб не пошкодити їх коренів? 3. Спробуй довести, що корінь - система, яка постачає рослині розчин мінеральних речовин. Доведи, що дія цієї системи базується на закономірності спрямованості процесів до рівноважного стану. Під наглядом батьків приготуйте на наступний урок пагони 2-3 дерев і кущів. Для цього зріжте безпечним лезом гілки дерев довжиною 15-20 см. Поставте їх на ніч у склянку з водою.
|