§ 23. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СЕЗОННИМИ ЯВИЩАМИ В ЖИТТІ РОСЛИН Урок серед природи Мета: ознайомитися зі станом рослин у довкіллі, їх зовнішньою будовою та внутрішніми і зовнішніми зв'язками, провести спостереження за пристосуванням рослин до сезонних змін у довкіллі. Прилади і матеріали: лупа, термометр, скальпель, блокнот, олівець. Хід уроку 1. Охарактеризуйте стан довкілля, у якому ви знаходитесь. У якому стані перебувають рослини довкола? Які зовнішні зв'язки існують між деревом і довкіллям? 2. Як пристосувалися до зміни пори року листяні дерева? Хвойні дерева? Кущі? Трав'янисті рослини? 3. Знайдіть у довкіллі пеньок, сухі товсті гілки дерев. Розгляньте на їх зрізі річні кільця, кільця лубу та деревини. Порахуйте кількість річних кілець на пеньку чи зрізі гілки. 4. Розгляньте бруньки на різних деревах. Що спостерігаєте? 5. Знайдіть опалі листки дерев. Розгляньте їх зовнішню будову. Пригадайте, які функції виконує листок. Узагальніть вивчене з теми «Розмноження й розвиток рослин» 1. Якими способами можуть розмножуватися рослини? 2. Охарактеризуйте будову квітки. Поясніть значення квітки в життєдіяльності рослини. 3. Поясніть механізм подвійного запліднення та його значення у збереженні видів рослин. 4. Поясніть необхідність різноманітності квіток, плодів, насіння. 5. Які умови необхідні для проростання насіння? 6. Спробуйте довести довершеність квіткової рослини. 7. Поясніть довершеність квітки на основі загальних закономірностей природи: збереження, періодичності та спрямованості процесів у природі.
|